Wednesday, September 1, 2010

Practical exam~~

Salam...
Alhamdulillah, akhirnya selesai jugak practical exm kali ni.. Hopefully tu la yg terakhir... Nk dijadikan cerita, bgun2 pg je td, aku dh tmpr2 muke dh.. cam x caye ari ni nk exm.. biler dh start pikir psl exm, mula lah aku rase mcm ade 'beautiful butterfly' kat dlm perot aku ni... mkn sahur pon cam nk x mau je (ye la tu, tp abis gaks).. Pg tu mula la kelam kabut, ni x nngk lg la, yg tu blom sntuh lg la.. mcm2... Pastu, bleh plak la lupa bnda yg plg pntg skali tuk exm ---> MATRIK CARD.. perrrrggghhh.. berpoluh2 cari kad tu.. tau je la kan, aku ni mg la pelupa cam org tua cikit... =)

Practical kali ni diadakan di hospital sg buloh.. Dgn tmpt baru and physio yg baru, mmg agak kekok la kat cnie... Smpi je kat department, kitorg dok kat dlm bilik seminar.. Kitorg dh dibahagikan siap2 dh under lect mane.. Kali ni, aku dpt ngan madam chua, external plak madam foo.. rase lega cikit la coz madam chua ngan madam foo x bape nk scary sgt... tp yg lbh scary kan aku, kes yg bkl aku dpt... Ape lg klu bukan neuro.. diorg dua ni dh la mmg pakar dlm bab2 ni... mula la aku glabah cikit dlm bilik tu... biler dpt tau je turn aku ptg, kurg cikit la tension aku coz ade mase lg nk nngk2 buku.. tgh dok smua tension2 dlm bilik tu, tiba2 'tmn baik' dtg plak... adooooiiii... takut plak la senggugut wktu exm tu nnt... Dh nk tgh ari, kpala aku plak wat hal.. berdenyut2 x abis2.. mcm2 dugaan btol ari ni... tp ape pon, aku kna tenangkan diri aku supaya aku x lah nk pitam mcm ari tu... malu gile klu pitam lg, gerenti kna marah ngan mama..

Seperti yg dijangka, aku mmg dpt case stroke... perasaan??? hanya tuhan je la yg tau ape prasaan aku time tu.. nk rase lega x gak, nervous pon x jugak.. tp kali ni mmg men redah je laa... wat je la ape yg aku dpt pikir time tu... so, pt aku ni mmg cooperative orgnya... mmg bersyukur la sgt... pt aku ni ada mslh gait and upper limb fx... mmg agk kelam kabut cikit la aku wat... sbb dok pikir nk kejar masa... tp at least aku dpt praktik kan MRP yg aku baca slama ni cuma ape yg aku lupa, cmne nk challenge kemampuan pt ni... tu mmg silap aku laaaa... bnyk jugak yg dikomen and disoal masa viva td.. hopefully sgt2, yg diorg bg aku lulus tuk exm kali ni.. aku hanya bleh tawakal saja lah agar hati diorg dilembutkan... penantian slama ni dh berakhir and aku harap akan mmbawa kejayaan kpd diriku.. Insyaallah... sama2la kita berdoa... amiiiinnn~~~

No comments: